A világ végén jártunk…

"észak fok, titok, idegenség

lidérces, messze fény"

(Ady Endre)

Véget ért hát ez egy hetes északi kalandunk, másfél óra múlva landolunk Budapesten. Csizmában, télikabátban, pulóverekkel és élményekkel megrakodva érkezünk meg a budapesti tavaszba.

Nincs gyerek, aki ne képzelné el, hogy milyen lehet az Óperenciás tengeren is túl. Sokáig és messze kell utazni a Földön ahhoz, hogy úgy érezzük, valahol itt van a (földi) világ vége. A legészakibb lakott térség, a Spitzbergák szigete nekem ilyen hely volt. A tél itt hosszú, hideg és sötét. Fák nincsenek, állat se sok,, és az emberi tartózkodásnak  is itt vannak a határai, a földi lét már csak nyomokban fedezhető fel. Ezután, innen északra, a hegyek mögött már nincsen semmi. Vagy majdnem semmi, hiszen ahol véget ér valami, ott mindig el is kezdődik valami új. Valami más,  egy titokzatos, érintetlen világ, amit a Spitzbergák szigetén csak megérinteni lehet, a közelében lenni. Az utunknak talán ez volt a legmélyebb élménye számomra.

IMG 3337

A többi már „csak”csoda volt: láthattuk a sarki fényt ahogy beragyogja az éjszakai égboltot; szikrázó napsütésben kutyaszánnal siklottunk a havon; alámerültünk a befagyott lappföldi tóba, amin előtte még órákig sítúráztunk; hómobillal átmotoroztunk a nagy semmin egy másik országba, anélkül, hogy átléptünk volna államhatárt; láttuk a messzi távolban az Északi-sarki éjféli nap fényeit és találkoztunk a legészakibb magyarral is…

IMG 3256

Az utazásunknak volt egy másik, párhuzamos szála, ez a blog. Kezdő bloggerként sosem gondoltam volna, hogy ennyi embert érdekelhetnek ezek az élmények, az utolsó napokban  már rendszeres vendégei voltunk népszerű oldalaknak a mindennapi finomságok és cukiságok között, a blog látogatóinak száma  meg is ugrott, egy hét alatt több százan, vagy tán ezren, közel 6000  oldalt töltöttek le erről a blogról…

Köszönet mindezért Ádámnak, aki az északi utunk ötletgazdája és előszervezője volt, aki rendületlenül tudósított a hóviharban. Köszönet a családnak, és a barátoknak, akiktől sok jókívánságot kaptunk, a munkatársaimnak, akik helyettesítettek és átköltöztették az irodánkat, míg én itt élményeket gyűjtöttem. Unokaöcsémnek, Ádámnak, aki segített a blog szerkesztésében, Krisztinának, aki  a fényképezés alapjaira tanított és adott hasznos tanácsokat, Karcsinak, akinek több úttippet is köszönhetünk. És mindenkinek, aki ellátogatott a blogunkra.

Hadel bra, azaz viszlát:

H. Tamás

UI.: találtunk pár zászlót a longyerbyeni galéria lépcsőházában, köztük egy piros-fehér-zöldet is:

zászlók

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.